avan4esp

avan for Easy to solve problems

avan4esp

avan for Easy to solve problems

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

برای شبکه کردن به  ip و کابل کراس و نام work group نیازمندیم.

1- اپتدا کابل را به کارت شبکه سیستم ها متصل میکنیم.

2- پس از کار های اولیه شما احتیاج به وارد کردن ip و work group دارید.

  • به my computer رفته و با زدن راست کلیک گزینه properties را انتخاب کنید و در تب کناری گزینه advance setting را انتخاب کنید سپس در تب بالایی صفحه جدید computer name را انتخاب کنید و change را بزنید و در wourk group اسمی را وارد کنید اما اسم ورک گروپ هر دو کامپیوتر باید یکسان باشد  اما computer name ها باید با هم متفاوت باشند.

  • برای وارد کردن آی پی به 

    Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center

    رفته و LOCAL AREA را انتخاب میکنید در صفحه باز شده روی دکمه properties کلیک کرده و گزینه internet protocol version 4 tcp/ipv4 کلیک کرده و در صفحه جدید گزینه Use following ip address را روشن میکنید . در بخش ip address شماره 192.168.0.1 مینویسید اما اگر اینترنت دارید به جای 0.1 باید 0.2 یا 1.2 را انتخاب میکنید و در قسمت subnet mask کلیک کنید تا خود بخش کامل شود.

سپس در کامپیوتر دوم مراحل را رفته اما دقت کنید که اگر در کامپیوتر اول 192.168.0.1 را انتخاب کردید در دومی رقم آخر را 2 قرار میدهید یا اگر اینترنت دارید در اولی همانطور که گفتم باید 0.2 یا 1.2 و در دومی باید رقم آخر را 3 بدهید.

3- سیستم ها را ری استارت کنید.

4- فایروال سیستم ها و آنتی ویروس ها را غیر فعال کنید.

شبکه شما با موفقیت ایجادشده است.

تست شبکه :

اما برای تست می توان از یکی از دستورات مشهورtcp/ip استفاده نمایید. با دستورping  می توانید ارتباط بین دو کامپیوتر را تست نمایید.بعنوان مثال می خواهیم ار تباط سیستم خود را با کامپیوتری که ip آن192.168.0.1. است را تست کنیم. برای این منضورمراحل زیر را انجام دهید:

از منوی start منوی run را باز کنید.در آنجا دستور cmd را تایپ و اجرا نمایید.دستور ping 126.168.0.1 را اجرا نمیید. این دستور یک packet  برای کامپیوتر با آیپی 126.168.0.1 ارسال میکند.

 اگر آن کامپیوتر در شبکه وجود داشته باشد و تمام تنظیمات سخت افزاری به درستی انجام شده باشد پیغام ...reply from 1 26.168.0.1 برای شما ار سال می شود. در صورتیکه کامپیوتر مقصد داخل شبکه نباشد یا ارتباط آن به هر دلیل با شبکه قطع باشد پیغام request timed out  را خواهید گرفت.

حال با توجه به تست های فوق و فرض این مطلب که همه کارها فوق با موفقیت انجام شده است می توانید از مزایای شبکه مانند share کردن چابگر و فایل و فولدر می باشد استفاده نمایید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی